Rekonstrukce opěrných zdí

----------

17.2.2024

Dodány 3 cenové nabídky na stavbu nové zdi dle realizační dokumentace. Jedna firma nabídku odmítla, z důvodu, že nerealizuje stavby na klíč (včetně dalších prací např. terénní úpravy). Dvě firmy vůbec nereagovaly. Nyní probíhá příprava podkladů pro schůzi shromáždění (20.3.2024). Pro představu o dalším postupu po výběru dodavatele  na schůzi shromáždění byl dodavatel (s nejnižší nabídkovou cenou) požádán a odhad termínu realizace a návrh smlouvy.

----------

22.1.2024

Dolní zeď: Výbor rozeslal počátkem ledna poptávku na vypracování nabídky na realizaci zdi ještě dalším třem stavebním firmám, které dle rešerše na webových stránkách provádí stavby opěrných zdí, ale na oslovení ani po urgenci dosud nereagovaly. Do 22.1. obdržel výbor dvě cenové nabídky na stavbu od firem oslovených před Vánoci. Termín pro podání nabídek uplyne na konci ledna. 

----------

19.12.2023

Dolní zeď: Výbor rozeslal poptávku na vypracování nabídky na realizaci zdi třem stavebním firmám. Nejpozdější termín dodání konec ledna 2024. 

----------

7.12.2023

Dolní zeď: Dodavatel byl zaurgován ohledně dodání el. verze realizační dokumentace, která bude přílohou oslovení potenciálních dodavatelů. V realizační dokumentaci, byla ještě doplněna možnost využít variabilního bednění, které umožní korekci výsledného tvaru zdi na místě stavby. 

-----------

30.11.2023

Dolní zeď: Výbor převzal od dodavatele originální dokumentaci (realizační dokumentaci a statický posudek) včetně seznamu dodavatelem oslovených stavebních firem, které předběžně přislíbily dodat nabídku na realizaci  Po obdržení elektronické verze projektu-realizační dokumentace budou firmy osloveny . 

------------

13.10.2023

Dolní zeď: Dodavatelem potvrzeno, že projekt byl dokončen. Nyní probíhá předběžné oslovování ověřených možných stavebních firem. Koncel listopadu bude dodán výboru seznam zájemců o stavbu, kteří pak budou oficiálně osloveni s žádostí o vypracování cenové nabídky.

--------------

21.10.2023

Dolní zeď: 19.10. Proběhla konzultace finálního projektu za účasti dodavatel+znalec +výbor. Znalec řešení schválil pouze s doporučením nacenit od realizační firmy i variantu realiace s ještě kvalitnějším betonem, než je uveden v projektu (i když i ten je dostačující). Dodavatel ještě do projektu zapracuje způsob napojení nové zdi na stávající betonové zdi. Finální projekt bude dodán do poloviny listopadu spolu s kontaktem na 3-4 potenciální vyzkoušené realizační firmy, které mají zkušenosti se zakládáním staveb. Ty budou osloveny, aby dodaly cenovou nabídku. Pokud by vše šlo ideálně, mohly by firmy stihnout dodat cenovou nabídku do konce roku.

Horní zeď:  Další postup bude projednán na schůzi shromáždění. Mezitím ještě byla oslovena firma PEKO, která provádí v našem domě jiné opravy. 

-------------

9.10.2023

Dolní zeď: Na 6.10 byla dojednána schůzka projektanta, statika a znalce. Bohužel byla z důvodu tragické dopravní nehody na straně dodavatele těsně před její realizací zrušena. Dnes ráno byla firma telefonicky urgována o stanovení náhradního termínu na příští týden. A ještě dnes večer byl požadavek znovu připomenut přes SMS zprávu.

--------------

4.9.2023

Dolní zeď: 

Po mnoha urgencích a posunování termínu z důvodu zaneprázdněnosti, dovolených nebo nutné změny vypočtů pro jiné výstuže, požádala dodavatelská firma o schůzku nad realizační dokumentací s naším znalcem. Nyní je v jednání termín po 15.9.

---------------

10.7.2023

Dolní zeď: Dodavatelská firma přislíbila dodání realizační dokumentace do konce července.

-----------------

11.5.2023

Dolní zeď: Doručeno Rozhodnutí -schválení stavebního záměru - Stavba opěrné zdi Hloubětín, Zelenečská č.p.954, Praha - Hloubětín. Vznesen dotaz na dodavatelskou firmu ohledně termínu dodání realizační dokumentace.

-----------------

3.5.2023

Dolní zeď: Přislíbeno SÚ vydání rozhodnutí do 10.5.2023.

-----------------

23.3.2023

Dolní zeď: Vypracována kompletní statická zpráva (dle informace, kterou sdělil zástupce dodavatele pan Kalbáč na schůzi shromáždění se jedná o nestandardní požadavek úřadu). Tato zpráva byla předána SÚ.  

-----------------

9.3.2023

Dolní zeď: Na mimořádné schůzi shromáždění schválena změna tvaru zdi na tvar, který povolí účastník stavebního řízení - Magistrát. 

-----------------

17.2.2023

Dolní zeď: Proběhla schůzka zástupců Výboru s firmou LinienBau na místě stavby zdi - diskuse o podobě zdi vzhledem k možnosti získání podpory Magistrátu a stavebního povolení. Následně svolána mimořádná schůze shromáždění na 9.3.2023 kde bude změna tvaru zdi projednána s vlastníky.

-----------------

13.2.2023

Dolní zeď: Stavební úřad si dožádal rozšířený statický posudek, který se nyní zpracovává. Výbor uhradil správní poplatek. S vlastníkem krytu probíhala dlouhá vyjednávání o podobě zdi, kterou schválí k realizaci, aby nedošlo k narušení sítí a odvětrávání krytu pro které neexistuje dokumentace. Nakonec bylo nutné ke stavebnímu řízení předložit projekt na podobný tvar zdi, který byl postaven v minulosti. Nyní se prověřuje možnost dodatečné změny v průběhu stavby, pokud by se při výkopových pracích potvrdilo, že žádné sítě v místě stavby nejsou. Vzhledem k těmto skutečnostem došlo k posunu dodání realizační dokumentace na konec února.

Horní zeď:  Měření bylo zatím ukončeno, znalec požádán o dodání zprávy spolu s analýzou případného dalšího postupu. Další postup bude projednán na schůzi shromáždění.

-----------------

12.12.2022

Dolní zeď:  Stavební úřad oznámil zahájení stavebního řízení, obesílá všechny účastníky řízení (sousední vlastníky a všechny vlastníky v našem domě). Lhůta pro vznesení připomínek je 15 dní od doručení vlastníkovi (počítáno poslednímu účastníkovi, kterému bude oznámení doručeno). Odhadujeme, že lhůta uplyne ve druhé polovině ledna a doufáme, že žádný účastník nevznese připomínky. Běží práce na realizační dokumentaci, přislíbena na konec ledna 2023.

Horní zeď: Firma  Linien Bau (řešitel dolní zdi) provedla obhlídku a nabídla možnost rekonstrukce celé zdi, pro částečné řešení by vyžadovali posudek statika před odebráním svahu a po jeho odebrání.

-----------------

30.11. 2022 

Dolní zeď:  MhmP zaslal souhlas se stavbou. Dokumentace podána na stavební úřad, nyní poběží lhůty k vydání stavebního povolení (zahájen termín vyřízení závisí též na vyjádření našich vlastníků, kteří budou obesláni). Zahájeny práce na realizační dokumentaci, přislíbena na konec ledna 2023.

Horní zeď: Naplánována schůzka s Linien Bau (řešitel dolní zdi) na 2.12. na místě.

-----------------

12.11.2022 

Dolní zeď: Probělo jednání našeho dodavatele s MhmP, ze strany MhmP přislíben souhlas se stavbou.

Horní zeď: Proběhla obhlídka s firmou STAVREAL ohledně odebrání svahu a rozebrání horní části zdi. Nabídku by měla firma poslat. Návrh vytvoření terasy a statický posudek nejsou schopni zajistit, nutno se obráti na firmu Linien Bau (řešitel dolní zdi).

--------------------

3.11. 2022 Dolní zeď: V současné době se hledá projektové řešení (projektant a pracovník MHMP), které by MHMP schválil bez nutnosti tvorby dokumentace ke krytu. 

--------------------
13.10. 2022  Dolní zeď: Proběhlo místní šetření našeho dodavatele (pro vyřízení stavebního povolení a realizační dokumentace) se správcem krytu. Z jednání vyplynulo, že nejsou schopni dát vyjádření kudy vede vzduchotechnika atp., protože ke krytu nemají k dispozici žádnou dokumentaci. Probíhala diskuse, kdo dokumentaci zajistí a uhradí.
 
Z následné diskuse již jen mezi dodavatelem a výborem bylo dojednáno, že dodavatel bude dále pokračovat v jednání. Shoda je, že dokumentace je záležitostí vlastníka. V žádném případě ji nebude zajišťovat SVJ. Bohužel je nutné najít řešení v rozumném čase, aby nepropadla vyjádření ostatních správců sítí. Čas je cca do konce roku.
---------------------------

Stav k 30.9. 2022

Dolní zeď stav řešení stavebního povolení a realizační dokumentace:

  • Dokumentace pro územní řízení stavební i statická část – 100%
  • Vyjádření DOS – 95%
  • Vyjádření správců sítí – 95%
  • Realizační projektová dokumentace – 10%
    Poslední stanovisko, které chybí je ze strany MHMP (Magistrát hlm. Prahy, kterému patří kryt). Před koncem 30denní lhůty (konec září) dostal dodavatel vyjádření, že se stanovisko zdrželo mezi podpisem vedoucího odboru a odesláním do datové schránky. Bohužel podklady ke krytu – garážím, které byly následně doručeny, jsou nedostačující. Z toho důvodu firma dojednala místní šetření se správcem krytu, kde bude zaměřena hloubka uložení vzduchotechniky na 13.10.2022. Práce na Realizační dokumentaci budou pokračovat, až budou k dispozici úplné podklady ke krytu a alespoň ústní vyjádření od referentky stavebního úřadu, že lze pokračovat.
Horní zeď – vlastník předzahrádky se vyjádřil, že se mu nepodařilo najít jiného dodavatele na zpracování návrhu řešení předzahrádky po odebrání svahu a snížení zdi a již není v jeho silách někoho hledat. Výbor se pokusí oslovit firmy, se kterými se řešily, nebo řeší jiné stavební opravy, práce (TK, IW). Varianty možných řešení budou předloženy na příštím shromáždění vlastníků.